اگر می‌خواهید برای زیبایی یا حفظ سلامتی، تناسب اندام خود را حفظ کنید بد نیست به نکات زیر توجه کنید:

دوری کردن از هیدرات کربن‌ها و مصرف فیبر زیاد که به جلوگیری از افزایش وزن بویژه در خانم‌ها کمک شایانی می‌کند.از آنجا که رژیم حاوی از فیبر زیاد و هیدرات کربن کم از تجمع چربی بویژه در ناحیه شکم و کمر جلوگیری می‌کند برای تناسب اندام بخصوص در خانم‌ها مناسب است.

محققان در بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که خانم‌هایی که در سنین میانسالی بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات شامل فیبر و کمتر از هیدرات کربن‌های ساده استفاده می‌کنند لاغرتر از افرادی هستند که هیدرات کربن و چربی زیاد مصرف می‌کنند.

به‌طور کلی مصرف غذاهایی مانند نان سفید، قند و نشاسته بیشتر از نان‌های سبوس‌دار و جو و غلات کامل موجب اضافه وزن می‌شوند زیرا فیبر کمتری دارند.پس حتی در مصرف نان و نشاسته نیز چنانچه انتخاب‌های صحیحی داشته باشیم می‌توانیم از اضافه وزن و چاقی جلوگیری نماییم.درمان هورمونی و کاهش وزن

در بسیاری از زنان یائسه درمان هورمونی طبق تجویز پزشک آغاز می‌شود و همواره این پرسش مطرح است که آیا این درمان طی دوران یائسگی به کنترل وزن هم کمک می‌کند؟ تحقیقات نشان داده است درمان هورمونی روی وزن زنان طی دوران یائسگی تاثیری نمی‌گذارد. اگر هدف شما پیشگیری از افزایش وزن است، بهترین روش، مصرف غذاهای مناسب و ورزش کافی است. بهتر است راههای دیگر را امتحان نکنید.

حبوبات را بیشتر از قبل مصرف کنیدحبوبات فواید تغذیه‌ای بیشماری دارند و برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند. حبوبات باعث کندی جذب گلوکز در جریان خون می‌شوند و اشتهای شما را کنترل می‌کنند.

حبوبات سرشار از فیبر هستند و فیتواستروژن هم دارند. ضمنا منبع خوبی از ویتامین‌ها و املاحی مثل کلسیم، اسیدفولیک و ویتامین B

می‌توانید از حبوبات در سالاد و انواع ماکارونی، سوپ و خورش استفاده کنید.

تعداد وعده‌های غذایی را زیاد کنید و صبحانه را فراموش نکنیدبسیاری از خانم‌ها بزرگ‌ترین وعده غذایی خود را در انتهای روز یعنی شام مصرف می‌کنند و بسیاری از زنان در طول روز که بدن به سوخت بیشتری احتیاج دارد، کمتر غذا می‌خورند، یعنی صبحانه و ناهار آنها مختصر است.

اگر شام مفصل باشد بدن تمام کالری به دست آمده را ذخیره می‌کند، زیرا طی خواب، نیاز به کالری بسیار کم است. ضمنا افزایش تعداد وعده‌های غذایی و کاهش حجم آنها در هر وعده بسیار مفید است، زیرا افرادی که این رویه را دارند در انتهای روز کالری و چربی کمتری مصرف می‌کنند.

تحقیقات نشان داده است با افزایش تعداد وعده‌های غذایی و کاهش حجم آنها در هر وعده، کالری بیشتری سوزانده می‌شود و وزن بدن کنترل می‌شود. در چنین رویه‌ای، کاهش گلوکز خون اتفاق نمی‌افتد و کار معده نیز راحت‌تر می‌شود.

6 هستند. یادتان باشد حبوبات منبع خوبی از پروتئین هستند.