آرامشت را حفظ ‌کن

گاهی شرایط آن‌طور که ما انتظارش را داریم، پیش نمی‌رود. گاهی اوضاع تغییر می‌کند و همه چیز را به هم می‌ریزد؛ یک روز خوب و آفتابی در زندگی، تبدیل می‌شود به روزی بد و ابری و ناگهان همه چیز خراب می‌شود.

مشخص است که در چنین شرایطی چه اتفاقی خواهد افتاد؛ دیگر نمی‌توان آرام بود و کارها را درست انجام داد. به‌طور معمول در این وقت‌ها می‌ترسیم و با نگرانی و عصبانیت کارها را انجام می‌دهیم. گیج می‌شویم و فکر می‌کنیم دیگر کاری از دست ما ساخته نیست.

اما خوب است در این مواقع کمی بیشتر دقت کنیم؛ هیچ کدام از این کارها و عصبانیت‌ها کمکی به بهبود شرایط نکرده و وضعیت بهتری برای ما ایجاد نمی‌کنند. در شرایط سخت و دشوار زندگی، اگر ندانید چگونه باید اوضاع را کنترل کرد، ممکن است تنها مرتکب اشتباه شده و همه چیز را بدتر کنید. برای همین مهم است آرام بمانید و با عقل و منطق تصمیم‌ بگیرید.

چگونه می‌شود در شرایط سخت و ناگوار آرام ماند و با آرامش پیش رفت؟ شاید فکر کنید این کار محال و نشدنی است، اما متخصصان می‌گویند می‌شود آرام بود و آرام ماند. تعجب نکنید. با به‌کارگیری شیوه‌هایی ساده می‌شود آرامش را حفظ کرد؛ فقط باید بخواهید.

برخی از این شیوه‌ها را می‌گوییم اما از ساده بودن آنها تعجب نکنید؛ همیشه راه‌های ساده بهتر و بیشتر به نتیجه می‌رسند. در ضمن امتحان کردن این کارها هم ضرری ندارد؛ یک بار امتحان کنید شاید موثر باشد.راهکارهایی برای حفظ آرامش

نفس بکشید، عمیق و آرام. همین تنفس‌های آرام و طولانی ذهن شما را آرام کرده و به تمرکز و آرامش بیشتر شما کمک می‌کنند. همچنین خوب است مدتی کوتاه، مثلا 5 دقیقه هیچ‌کاری انجام ندهید و بیکار بمانید. آرام بنشینید یا دراز بکشید.

اما اگر نمی‌توانید آرام و بدون کار بنشینید، سعی کنید کمی چرت بزنید، یک دوش کوتاه بگیرید، به یک موسیقی ملایم و آرام گوش کنید یا حتی به صداهای اطراف دقت کرده و متمرکز شوید. با این کار ذهنتان از افکار ناراحت‌کننده و ناخوشایند دور شده و کم‌کم آرام می‌شوید.

اگر خانه‌تان حیاط دارد، سری هم به آنجا بزنید یا به پارک اطراف خانه خود بروید. با کمی گشتن در طبیعت ذهن و جسمتان آرام و رها می‌شود. از قدرت طبیعت غافل نباشید؛ گل، سبزه، آب و درخت همه می‌توانند به آرام‌تر شدن شما کمک کنند.

سعی کنید وقتی عصبانی هستید، کمی لبخند بزنید. لبخند حتی اگر از ته دل هم نباشد، می‌تواند به داشتن حسی بهتر کمک کرده و شما را آرام کند. ثابت شده است همین لبخند ساختگی هم اثری مهم در بهبود روحیه شما خواهد داشت.

علاوه بر این کارها می‌توانید یک لیوان آب بنوشید، به داشته‌ها و نعمت‌های خود فکر کنید و....

هزاران کار وجود دارد که به شما کمک می‌کند آرام شده و بتوانید منطقی تصمیم بگیرید فقط باید راهی را که مناسب خود شماست پیدا کنید. هدف حفظ آرامش است؛ باید آرام بود. سعی کنید و مطمئن باشید می‌توانید.

/ 0 نظر / 28 بازدید